vineri, 29 decembrie 2017

Mi-a ghicit și mie

Mi-a ghicit și mie

Tânăr eram, ori așa-mi fu sorocul
Într-o ușă de han vechi, ca prin fum…
Dacă nu vreau să-mi ghicească norocul,
O țigancă m-a oprit lângă drum.

I-am făcut semn dacă știe și-n palmă
Ori să descânte de dor în ghioc.
Ca furată de un gând… mi-a zis calmă:
„Înseamnă că te-ai născut cu noroc”

De atunci… văd, amăgit mi-e destinul
Tot în rostogolire, ca ceața.
Și-un cântec surd, răzvrătit ca pelinul,
Pe un câmp cu mohor mi-e și viața!

Aii, suflete! În acea scoică te-ai scurs,
Ori pe-ale frumoasei buze năluci:
„Ce viscol te mână de nu ți-e de-ajuns
Și năuc prin lume, azi, te tot duci?”

…Tânăr eram și voi mi-ați spus prieteni:
Ursitei, căi știute nu cerși!
Și singur ca scorușii-ntre mesteceni
În haina mea cu rime voi sfârși.



                                FLV


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu