joi, 11 mai 2017

Odată cu soarele

Odată cu soarele

N-am crezut că pot și astfel alunga frigul
învelit cu-o pulpană a paltonului
în tranșeea dușmanului meu.
Înfrigurați, în noaptea aceea cântam împreună:
„când s-o lăsa sec de pâine
și păhăruțul de mine
lume, lume...”
Dar poate așa stătea scris în vreo carte.
Să fi tremurat în acel dans de umbre,
când totul semăna a vânătoare, deja?
Spun unele cronici că începuse austrul să bată
și soarele o să tremure
sub labele vulpii care îl va vârî în vizuină.
Mai degrabă aș fi înfruntat dezastrul
în singurătate
cum nu mi-ai vorbit niciodată de dragostea ta...
Nici când ți-am spus că voi rătăci ca un vultur
prin lume
nu te-ai repezit ca lupul de stepă în urmă.
Dar, știi?
Plopii din crâng sunt tot acolo unde i-am lăsat
și m-ai auzit întrebând: „Când mori și ajungi
la Judecata de Apoi,
în dispreț vei găsi întinderea iubirii?”
Nu există gânduri în noapte
care să-ți împlinească visurile mărețe
să-ți spună care e partea ce nu-mi aparține dintre amintiri
mai ales că,
trăsesem luntrea la mal și auzeam același,
mereu același, cântec repetat:
„Când m-or băga în mormânt
Și n-oi mai fi pe pământ...”
Dar, vezi?
Pe atunci
nu știam cum ma va trăda marea
și acum toate trădările sunt aproape de cer
granițe ridicate și ziduri întunecate.
Ca la Rembrand! Odată cu soarele
văzut tot mai stins înecânduse-n mare.

                    FLV

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu