duminică, 7 octombrie 2018

Parfum de gutui




Parfum de gutui

Cândva de acasă... și sunt ceva ani!
Plecasem în lume copilul smerit
În pod (prin lucarnă) păpuși din strujani
Mai aveau să suspine... necontenit.

Dar eu mai tânjeam după micul cățel
Rămas lângă poartă și nedumerit.
Că vrând să imite salutu-mi rebel
În brațe la tata... ah, ce-a mai scâncit!

Mi-a scris apoi mama, cum tot suspina
In cușca de-afară și rece în ger:
„Nu vede pe nimeni, de te-ai închina
Spre drum saltă botul și-i tot mai stingher”

Tot tânjind prin străini, cu dor mai mereu
Eu visam să mă întorc lângă mama
Să-i stau iar în brațe la noi în antreu
În parfum de gutui... dacă bag seama.

Peste ani m-am văzut într-o seară
La focul din cămin...cu tine doar eu
Și brațul plin de gutui, ca la țară
De miroseam încă a toamnă la greu.

De un timp printre crengi cresc numai vise
Și-mi rămâne pândind privirea la geam
Sau atunci mă frământ, ori pare-mi-se
Cum doar gândul ardea și eu nu știam?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu