luni, 15 octombrie 2018

armistițiu




armistițiu

pietrele păreau a visa în fumul războaielor noastre
doar Dumnezeu deschisese fereastra în cer
și privea cu un ochi
cum se înălța destrămarea odată cu ceața
eram în tranșee și îmi așteptam dușmanul
gerul trecea prin trup ca niște săbii;
târziu în noapte am simțit doi ochi de gheață
întâlnindu-se cu ai mei.
pipăiam întunericul cu degetele
până când s-a prăbușit noaptea de plumb.
spre ziuă viscoliți de amintiri
cântam amândoi sub același palton:
„dacă dragoste ai avut tu pentru mine
nu voi ști niciodată...”
și cât am iubit vara aceea fierbinte
cu spaima că va fi ultima iubire
cu spaima că lumea nu va deosebi evenimentele
de urzitorii de intrigi.
odată cu gândurile suia la cer cântecul
frigul ne unise sub același palton
câți maci să fi crescut acolo pe câmp
pe toți i-am fi pus în țeava armelor
am fi scos și ceva tutun din buzunare
l-am fi împărțit
pentru că încep să văd
cum se deschid ferestrele la casele noastre
iar fiul nostru născut de cealaltă parte a lumii
ne arată cămășile de mire
și spune că e timpul să ne întoarcem acasă.

2 comentarii:

  1. Da, este genul (meu) de poem, așa cum am scris împreună cartea ”Cel mai frumos cântec vine pe furiș”.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...„azi cuibul de berze e gol/îmi spun că te-ai transformat în pasăre călătoare”, de „am pus apoi în sân ghioc de păpădie/să-mi salte versul printre plopi de gânduri” ...și nimeni nu va ști cum a fost!

      Ștergere