sâmbătă, 15 iulie 2017

În noaptea asta cât și-n celelalte nopți

În noaptea asta cât și-n celelalte nopți
            (prozopoem)


… Se spune că lăsase în urmă o poveste de dragoste. Nelămurită. Ca și noaptea în care Ghilgameș iar visă în vatra zeului cu păr de aur sub ochii stinși ai lui Enkidu. Ori ai lui Roland cel născut în peșteră; sunând și acum din cornul de fildeș în trecătoarea Ronceavaux. Cum nici pentru Aude, iubita lui de acasă, n-a mai răsărit luna pe cerul spre care suia acel sunet de corn, vreodată, am zis că a venit vremea să înfrunt mitul unui rătăcit care a complicat totul pentru a nu sfârși în îndoială. Când am început să aștern pe hârtie povestea noastră, s-a spus că în Valea Lunii, nici pentru noi doi, nu o să mai apară luna. Doar sunetul unui corn mistuit de durere ca să se știe că fără Dumnezeu mereu e noapte. Am umblat pe sub ferestrele tale prin ploaie și nu mi-a fost frică. Pentru că tu erai acolo. Și dintr-o dată, pentru prima oară, soarele s-a desprins ca niște spițe de roată; așa cum „trădarea își arată glasul”, l-am auzit pe cel plecat primul spre ghereta unde preotul frângea anafura în potir gata să primească spovedaniile noastre. Dar mi se spusese: „În Valea Lunii nimeni nu plânge aproape niciodată!”

                                                                    (FLV)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu