sâmbătă, 25 februarie 2017

Ca pe o trestie

Ca pe o trestie

Nimic nu va putea să-mi scoată din minte
ultima noapte de dragoste prima zi de război
când ochii tăi au devenit poveste
și mai târziu vânt.
Până când (se spunea) rochia ta cu lămâi înfloriți
ce le întrecea pe toate
cele purtate în O mie și una de nopți
nu a mai fost văzută în noaptea spaimelor mele.
Ar fi trebuit să fiu numai iarbă de mare
La drept vorbind și iarbă fermecată
și pescuitor de bureți.
Restul e nuanță
Mâhnire picurată într-un templu de marmură.
Dar știi,
se va spune că doar am presimțit,
am ghicit totul
și că temerea ta ținea de extaz.
Ca și cum s-a zbârlit cerul
Ca și cum ar fi făcut prăpăd ploaia
și ai încetat să iubești misterul vieții.
Vâslind, vâslind, vâslind...
abia în mijlocul furtunii
m-am gândit la Dumnezeu
cel care știe de toate scornelile plăsmuite
de dorința multor șanse nesperate
și ca pe o trestie
(dacă tot s-a dorit)
să ne ducă șuvoiul.


                                      FLV

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu