vineri, 9 august 2019

Cu orașul meu se întâmplă ceva ciudat

Din poemele poetei Mihaela Meravei:


nu ar fi prima oară

 știu că noaptea asta nu o să dorm
nu ar fi prima oară când aș umbla somnambulă
prin lanul de poezii
ca mine o grămadă de visători

țin în mâini o fantezie de culoarea copertelor unei biblii
uitate-ntr-un câmp de maci
dacă aș suferi de daltonism aș confunda
culoarea vinului fiert cu portocale cu a sărutului
când soarele stă să explodeze din valea Chotte-el-Jerid
iar sarea-i curge din ochi

să-mi alung emoția te las să-mi lingi buzele
precum o iguană marină
de mai multe ori
literele ca niște fulgi de păpădie
mi se scutură în palme


pe noptieră volumul de versuri ros de însingurare
așteaptă cu pagina întoarsă la pasajul unde marea
a despărțit pescărușul de zborul lui

dincolo de fereastră lumea și un foc mistuitor
precum privirea unui aed noaptea



cu orașul meu se întâmplă ceva ciudat

plouă de ceva timp cu aripi de păsări
din scheletul lor răsar
la fiecare treizeci de minute de cenușă
poeți orfani
soarele își ascute colții în barele de oțel ale zilei
așezate piramidal susțin o civilizație prezumtivă
peste care se așterne noaptea ca o maladie cronică
a singurătății
și nu-mi mai e poftă de zbor

semăn tot mai mult cu bătrânul Santiago -
mă zbat ca un salao în plasa destinului
incapabilă să renunț la peștele cel de toate zilele
din care să-mi hrănesc muza -

pe podul plutitor cineva așteaptă cu timpanele oarbe
terapia miraculoasă a florii de lotus mimând un requiem
de cealaltă parte a pământului
un oraș șchioapătă
din lipsa poeziei


cardiogramă

suntem la km 0 și borna stă cu ochii în soare
umbrele noastre se alungesc iar urma lor îmbrățișată
acopeă trecutul
să lăsăm în urmă toate tăcerile trădătoare precum Iuda
dinainte de cântatul cocoșilor
nu ne mai aparțin


vezi copacul acesta matusalemic sub care ne-am așezat
caierele sufletului
are rădăcini în cer
brațe cât să cuprindă trupul Terrei și nu rodește mere
doar poezie picură din frunze și mir
să ne așezăm povestea sub lacrima verde
din ea vor răsări vlăstari
nu vor semăna cu roadele altor povești
vor avea ochii noștri o singură gură
un singur trup și două inimi pentru o singură
cardiogramă a poeziei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu