duminică, 4 iunie 2017

dansând de rusalii

 dansând de rusalii

Aș putea inventa pentru povestea mea
și un spiriduș care se furișează pe după copaci
și ne urmărește,
și iele dansând de rusalii cu luna
să-ți imite alunecarea spre iaz.
Dar tu știi că am avut azi-noapte un vis
Că eram la mesteceni, în crâng, cu un condur în mână
Implorând: scoate-mă din povestea asta, scoate-mă!
Că, uite! Tot spuneai: „Unde-o să mai găsești
tu pantofiori care să merite piciorul meu?
Doar dacă o să mi-i aduci pe-ai țarinei!”
Cum spunea Gogol că i-ar fi cerut Oxana
fierarului Vakula în noaptea de ajun.
Lăstunii vâsleau în jurul meu prin văzduhul de plumb
și trăsura, cu tine, se târa mereu înainte
până ce birjarul lovi de câteva ori cu biciul
de am știut c-ai să pleci;
că destinul nu ne trimite vestitori
ca acele gureșe vrăbii cocoțate pe gard
și care puteau fi auzite de toți. Tot se spune
că au puterea de a alunga tristețea din suflet;
că mi-ar absorbi întreaga ființă,
că aș putea să-mi scriu până la capăt povestea
până să năvălească disprețul și furia
celui fără acoperiș cât și celui care nu prinsese de veste
când, odată cu plecarea ta
cineva șterpelise luna.

              FLV

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu