miercuri, 18 iulie 2018

Un fel de poveste...


Un fel de poveste…
(auzită de la un bătrân din Târgu Jiu)

Ninsoarea care cădea îi trecea direct prin inimă
ca printr-un soare.
Era o tristă zi de iarnă și acel mic băiețaș era singur
singur și tremurând de frig pe-o bancă, în parcul din oraș.
I-o fi fost tare frig, căci hăinuța de pe el era subțirică,
iar pantalonașii aveau două găuri mari la genunchi!
De frig, buzele îi erau vinete
fața slabă era galbenă ca ceara.
Sunt gări desigur undeva prin munți
unde îngerii beau rachiuri fierbinți ca la nunți
și uită că poate băiețașul acesta o fi avut o supărare mare,
căci plângea și din când în când privea spre cer.
Pe lângă el trecuseră mulți inși fără să le pese.
„Rămâi cu mine, rămâi cu mine!...” îi șoptea norului
care se transformase într-o sobă în care ardea focul.
Visa că dansa cu soba în brațe
și ar fi vrut să-i fie cald, să danseze mereu...
Într-o vreme, un domn bătrân se apropie de el și-i spuse:
„Ce faci acolo, micuțule? Aștepți pe cineva?”
„ Da, domnule, îi răspunse copilașul. Aștept pe DUMNEZEU,
să vină să mă caute
și poate e doar un vis,
dar nimic nu-i mai plăcut ca și din visele mele să coboare aici.
„Ce vrei să spui, drăguțule! Ești bolnăvior? Crezi c-ai să mori?”
(O da! astfel îi cânta bătrânul ca din altă lume)
„ Nu, dar acum un an, EL a trimis să caute pe tatăl meu
 și pe fratele cel mic al meu, ca să-i aibă în casa Lui, în cer.
 Iar ieri, la spital, mama mi-a spus că și ea pleacă tot acolo”
„Și tu ești convins că DUMNEZEU nu te va părăsi în nici un fel
că pe cerul gurii Lui șoaptele îi sunt
ca fluturii  ce se joacă-n ninsoare?”
„Acum – adaugă el în lacrimi,
 n-am pe nimeni care să mă îmbrățișeze
și iată, e atâta vreme de când mă uit în sus la CER,
să văd, dacă vine DUMNEZEU, dar nu văd nimic.
Totuși, DUMNEZEU va veni dacă-l mai aștept nițel.
Nu e așa, domnule?”
Se lega de un răspuns, precum iedera de stâlpii zidului
...și fiindcă începuse să se facă tot mai frig
bătrânul i-a zis: „Vino cu mine. Nu te voi lăsa să ți se risipească visele”
Atât se mai știe: peste ani un bătrân
bun să închidă răni ce păreau cioplite și-n piatră
a venit cu straița în spate  cale de multe țări străbătute pe jos
de săruta coloana infinită în parcul acelui oraș de odinioară.
„Știam bine, zise el, că DUMNEZEU va veni,
sau va trimite pe cineva, căci mama niciodată n-a spus minciuni.
Dar cât am întârziat pe drum și cât a trebuit să vă aștept
până la scara ce am ridicat către voi!”



2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Am privit de jos în sus COLOANA de la Târgu Jiu, așa cum și lumea în care am fost trimiși se va sfârși încetul cu încetul, iar lucrurile astea nu se vor mai întoarce niciodată și oricum, după cum profețise G G Marquez.

      Ștergere